اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

ببینید | واضح‌ترین تصویری که تا امروز از قمر مریخ ثبت شده است

  • کد خبر: ۱۶۰۵۴۸
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
ببینید | واضح‌ترین تصویری که تا امروز از قمر مریخ ثبت شده است
دانشمندان واضح‌ترین تصاویر از قمر دیموس مریخ را به نمایش گذاشتند. این تصاویر زمانی ثبت شد که یک فضاپیما از فاصله تنها ۶۲ مایلی (حدود ۱۰۰ کیلومتر) از کنار این قمر عبور کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - این تصاویر توسط کاوشگر «امید» (Hope) ماموریت مریخ امارات (EMM) در طی گذر‌های اخیرش از کنار دیموس ثبت شده است.

برای اولین بار این کاوشگر تا فاصله‌ی ۶۲ مایلی (۱۰۰ کیلومتر) به دیموس نزدیک شد و طی آن توانست تصاویر را ثبت کند. گذر آن شامل مناطقی در سمت دور قمر مریخ می‌شد که پیش از این امکان بررسی آن با چنین جزئیاتی وجود نداشت.

ببینید | واضح‌ترین تصویری که تا امروز از قمر مریخ ثبت شده است

محققان دانش محدودی در مورد قمرهاب دیموس و فوبوس که بزرگترین قمر‌های مریخ هستند، دارند و مشاهدات جدید نشان دهنده گامی رو به جلو در دانش آن‌ها در مورد دیموس، جو، ترکیب، و منشاء آن و نقش آن در درک ما از مریخ به طور گسترده‌تر است.

برای مثال، محققان می‌گویند به نظر می‌رسد که این مشاهدات جدید نظریه‌ی دیرینه‌ای که در آن بیان می‌شد قمر‌های مریخ منشا سیارکی دارند را به چالش می‌کشد و در عوض به منشا سیاره‌ای اشاره می‌کند.

این یافته‌ها در مجمع عمومی اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU) ارائه خواهد شد. در نتیجه‌ی این مشاهدات، فعالیت کاوشگر امید یک سال دیگر تمدید خواهد شد.

ببینید | واضح‌ترین تصویری که تا امروز از قمر مریخ ثبت شده است

هزا المتروشی (Hessa Al Matroushi)، سرپرست علمی ماموریت مریخ امارات می‌گوید: ما از منشا فوبوس و دیموس مطمئن نیستیم. یک نظریه دیرینه این است که آن‌ها سیارک‌هایی هستند که در مدار مریخ به دام افتاده‌اند، اما سوالات حل نشده‌ای در مورد ترکیب آن‌ها وجود دارد. اینکه دقیقا چگونه آن‌ها در مدار‌های فعلی خود قرار گرفتند نیز یک حوزه مطالعاتی فعال است و بنابراین هر اطلاعات جدیدی که ما می‌توانیم در این دو قمر به خصوص دیموس که به ندرت مشاهده شده است، به دست آوریم، پتانسیل ایجاد درک جدیدی از قمر‌های مریخ را دارد. مشاهدات نزدیک ما تاکنون از دیموس نمایانگر منشا سیاره‌ای است.

امید تاکنون چندین پرواز نزدیک از دیموس انجام داده و به مشاهداتش از جو مریخ ادامه می‌دهد.

جاستین دیگان (Justin Deighan)، معاون ارشد علمی ماموریت مریخ امارات، می‌گوید: ما با امید فرصتی منحصر به فرد داریم تا ترکیب، ترموفیزیک و زمین‌ریخت‌شناسی دقیق دیموس را با این مشاهدات جدید مشخص کنیم.

ما انتظار داریم که درک بهتری از منشا و تکامل فوبوس و دیموس ایجاد کنیم و درک اساسی خود را از این دو قمر مریخ ارتقا دهیم.

منبع: ایسنا به نقل از دیلی‌میل

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->